Cumartesi , 26 Nisan 2025

OCS Mediation Server Ayarları

Mediation kurulumunu aşağıdaki linkleri inceleyerek kurulumu çok zorlanmadan tamamlayabiliriz.

http://www.ocspedia.com/Mediation_Srvr.htm; http://technet.microsoft.com/en-us/library/dd441327(office.13).aspx

Mediation da gelen ve giden çağrılar normalize edilerek OCS ve Santrallerin anlayacağı biçime dönüştürlür. OCS e gelen çağrı Reverse Number Lookup yapılarak önce AD de search edilir. Eğer gelen çağrı içeride bir kullanıcıya atanmış ise Reverse Number Lookup yapılarak çağrı santrale gitmeden çağrı iletilir. Ancak çağrı santrale iletilecek ise bu sefer çağrı normalize edilir, ilgili rule lardan geçerse madiation gateway e iletilir. Burada anlaşılamaz ve en zor olan nokta üzerinde kısaca ancak tüm mediation sorunlarını çözecek biçimde değineceğim.

Microsoft Office Console u açıp Forest – Properties – Voice Properties e gelip buradaki ayarları düzgün olarak ayarlayıp Mediation – Santral entegrasyonunu sağlamış oluruz.


Location Profile de gelen çağrılar normalize edilir. Yani kullanıcı 1140 aradığında Mediation bu çağrıyı 114o olarak algılasın, çağrı xxx xx xx gibi 7 dijit ise başına +90 212 xxx xx xx olarak düzenlesin gibi. Location profile da ad deyip aşağıdaki gibi normalization rule larımı oluşturmamız gerekmekte. Böylece mediation gelen ve giden çağrıları anlayabilecek duruma gelir. Bu rule lar için örnek vermek gerekirse ;


Dahili aramalar için oluşturulan rule, (4 dijitlik bir arama)


İstanbul avrupa yakası aramaları için; (7 dijitlik bir arama)


gibi bir ihtiyaca göre bir çok rule oluşturulabilir. Ek te de bu normalization rule lar ile ilgili birkaç örnek bulunmaktadır. İşin zor ve karışık olan tarafıda burasıdır. Açıklamak gerekirse phone pattern regular expressin daki ^ işareti başlama (yukarıdaki örnekte o ile başlayan aramalar demek), \d{7} eğer 7 dijit lik bir arama ise, yani xxx xx xx gibir bir arama olduğunda Translation pattern regular expression daki anlam ise başına (+90212$1) aramanın başına +90212 ı koy demek yani biz xxx xx xx gibi bir arama yaptığımıza yukarıdaki normalization rule lar ile +90212xxxxxxx gibi bir arama yapmış oluruz ve arama mediation ın anlayacağı dile çevrilmiş olur. Buraya kadarki olan ayarlar telefon aramalarının normalize edilmesi ile ilgili idi. Bundan sonra ise kimin hangi aramaları yapacağını ayarlayacağımız yer ile ilgilidir.

Microsoft Office Console u açıp Forest – Properties – Voice Properties te phone usage, policy ve routes ile aramalar ayarlanır.

Phone usage da bir ayar yapılmaz. Sadece hangi yönde arama yapılabileceğini belirleriz. Cep – Dahili – Şehirlerarası vs gibi.

Policy ise kullanıcılara atanır. Hangi policy ile hangi aramaların yapılacağını seçeriz. Policy ayarlarında gelip add dedikten sonra aşağıdaki gibi phone usage ları seçeriz.


Routes tabında ise .* diyerek bütün aramaları gateways den ise mediation server ımizi seçerek phone usage dan da seçilen usage lar ise çağrılar gerçekleşir.


 
 

Bundan sonraki ayarlar mediation ile dijital santralimizin ayarları ile ilgili. Microsoft OCS Mediation server ın hangi santraller ile entegre olduğunu microsoft.com dan kontrol edebiliriz. Cisco Call Manager SIP uzernden çok rahat haberleşebilmekte ve çalışmaktadır.

Umarım yazdıklarım arkadaşlara faydalı olmuştur.

 

Cevapla

%d blogcu bunu beğendi: