Salı , 25 Haziran 2019

Configuring Cisco Unified Communications Integration for Microsoft Office Communicator

Call Manager ve OCS Entegrasyonu için mediation server ı ayarlamamız gerekmektedir. Ancak Cisco nun çıkardığı yeni bir yazılım ile Mediation sunucusuna gerek kalmadan direk Office Communicator a üzerinden arama yapabilmekteyiz. Bu yazılım cisco nun kendi yazılımı ve Office Communicator ile entegre çalışabilmektedir. Kurulum konfigurasyonunda çok basittir.

Client tarafına kurulacak bir program ve Client ın CCM ile görmesi için registry ye import edilecek ufak bir bat dosyası ile client ile işimiz bitmektedir. Bu bat dosyasını kendimiz editlememiz gerekmektedir.


Office Communicator görünümü yukarıdaki gibidir.

Call Manager ın 6 ve 7 sürümlerinde başarı ile çalışmaktadır. Sadece Call Manager ın AD ile entegrasyonun sağlanması önemlidir.

http://www.cisco.com/en/US/products/ps10317/index.html

http://www.cisco.com/en/US/prod/collateral/voicesw/ps6789/ps6836/ps10317/data_sheet_c78-547129.html

Yukarıdaki linklerden video ile ve program dokumanlarıyla yazılım hakkında bilgi alabilirsiniz.

Mediation ile rule lar ile uğraşmadan, mediation için bir server bulup ayarlarını ile uğraşmadan var olan sistemimiz Cisco ile tlf görüşmelerini aktif olarak kullanabiliriz. Call manager da OCS clientları ilk etapta gözükmeyecektir. Bunun için Linklerde yazılan adımları uygulayarak Call Manager a bir Telefon import etmemiz gerekmetedir Bu da ufak bir dosyanın Call Manager a import edilip Call Manager resetlendikten sonra OCs için ayarlanacak telefon Standart Client Services Framework olarak Call manager da gözükür.

Call manager ın OCS ile ayarları aşağıdaki gibidir.

Call manager da yeni bir telefon eklenir.Telefon listesinden Cisco Unifield Client Services Framework seçilir ve ayarlar standart olarak ayarlanır.


Ayarları save ledikten sonra aynı cihaza bir line eklenir. Burada dahili numarası yazılır ve diğer standart ayarları yapılır.


Daha sonra user managment dan end user seçilerek burada ilgili kullanıcı seçilir ve olışturulan cihaz ile bu kullanıcı ilişkilendirilir (Device Association)


İlişkilendirme aşağıdaki gibi yapılır.


Bu ayarları yaptıktan sonra mediation server a gerek kalmadan direk ocs üzerinden aramalar gerçekleştirilir.

Cisco Call Manager tarafındaki ayarlar ve yardımları için Abdullah Yenitürk arkadaşıma teşekkür ederim.

 

Cevapla

%d blogcu bunu beğendi: